W>E>E>K>E>N>D!!! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van suomenlinna - WaarBenJij.nu W>E>E>K>E>N>D!!! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van suomenlinna - WaarBenJij.nu

W>E>E>K>E>N>D!!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg

09 April 2006 | Spanje, Barcelona

WKND

Wat is het toch heerlijk als het vrijdag is, met de werkvibe nog in je lijf ren je naar huis en denkt wat zal ik nu eens gaan doen, vrijtijd!!!

Vrijdag avond nog in een lekker-rennen vibe, ben ik naar het zwembad geweest. Iris dr sportschoolpas meegenomen en badmutsjes en zwemen maar dacht ik. Het is altijd spannend of je dan ook met de pas van een ander door het poortje komt, maar ook deze keer was het geen probleem.

De problemen kwamen pas toen ik geen klein geld had voor een kluisje en ik mn spulletje dus mooi in de kleedkamer kon laten staan, en maar hopen dat die Spaanse net zo eerlijk zijn als die Finnen…want anders kon ik zo nog in mn bikini naar huis lopen.

Ik wist dat je een badmust op moet en slippertjes aan maar deze keer vertelde de badjuf me ook dat ik geen bikini aan mocht. Wat een onzin he, moet je gewoon een badpak aan. Keek ik eens om me heen, ( en iedereen mij aankijken) ja hoor allemaal een badpak aan! Zwemmen werd dus niet zn suc6 en ben lekker snel weer naar het stoombad geweest. Kleren waren er gelukkig nog en heerlijk naar huis wijntje drinken en mn bed in.

Ik snap er ook niks van maar op de een of andere manier heb ik huus wel zin om lekker te dansen enzo, maar als je er alleen al aan denkt wat voor moeite je moet doen en hoe laat je dan wel niet in je bed ligt…. Is het toch gemakkelijker om thuis lekker wijntje te drinken en kaasje, olijfjes of wat anders lekker te eten, beetje voor de tv hangen en boekje lezen en je bed in.

Zaterdag ochtend het geweldige zaterdagochtend ontbijt ritueel. Dat houdt in dat ik meestal om een uurtje of 10 mn bed uit kom. Tijdens het zetten van mn kopje thee komt Marc meestal om een hoekje kijken en gaat een van ons naar de bakker terwijl de andere sapje perst, eitje kookt, alle lekker dingen voor op brood klaar zet en nog meer thee maakt. Als het overvolle dienblad eenmaal op zijn balkon staat en we heerlijk in het zonnetje zit te eten met een krantje er bij, gaan we meestal ontbijten. Dit ontbijt ritueel eindig meestal om en uurtje of 2, als ik na een heerlijk slaapje in zijn hangmat weer wakker wordt en merk dat iedereen is verdwenen.

Meetstal doen ik dan rustig aan een douchje en ga door de straten dwalen en winkeltje kijken en boodschappen doen. Heerlijk als die kleine straatjes doorlopen, en meestal kom je iedere keer wel weer een ander bizar winkeltje tegen. Op mn laatste ontdekkingsreis, heb ik een winkel gevonden met Calvé pindakaas, heerlijk voor het maken van pindasaus!!

Gistere kwam ik Daphne en haar vriendinnetje tegen en hebben we samen een ijsje gegeten op Plaza Catalunya. Daar zit een geweldig Italiaan ( ze verkopen Italiaans ijs en de jongens die er werken zien er ook goed Italiaans uit). Echt een aanrader heerlijk pistache ijs!

Eenmaal thuis gekomen lekker een beetje zitten kletsen met Frau en daarna even siesta gehouden. S’morgens bij het ontbijt had Marc het over zijn kwaliteiten van het koken van curry’s, dat had ie in Engeland geleerd en hij was de speciallist. Dus heb ik een heerlijk receptje met mosselen uitgezocht en dat hebben we gistere avond samen staan koken. Tegen twaalf uur waren we klaar en hebben we heerlijk gegeten. Voor de liefhebber van mosselen met gember en coconut ect kan ik het recept doormailen!!

Vandaag het zondag ontbijt ritueel gaat ongeveer het zelfde als op zaterdag, alleen lag ik vandaag al vroeg in de hangmat te slapen. Op mn hoofd is het van het zonnetje nu ook een grote sproeten explosie… staat wel lekker gezond!

Vandaag vond ik dat ik niets nuttigers moest gaan doen als gistere en zondagsmiddags is een perfecte middag om eens cultureel te doen en er op uit te rekken. Vandaag ging het avontuur naar Maresme Forum. Dat is aan het eind van het strand als je niet meer verder kan omdat ze aan de kust lijn aan het werken zijn. Er staat daar een heel groot zonnepaneel en allemaal leuke van baton gemaakte bouwwerkjes ect. Ik was er nog nooit geweest, en had het zonnepaneel alleen van veraf gezien. Vanaf daar ben ik helemaal langs de kust naar huis gelopen. En nu drie uur later ben ik dus weer thuis en heb aardig tekkelpootjes!

Na dit verhaal ga ik ook maar weer eens aan de siesta denk ik want het is niet voor niks wknd!

Ik hoop dat iedereen in het overal naar zijn zin heeft en het goed gaat! En voor wie zin heeft in een feestje, 7 juni kom ik weer terug en gaan we in de week erna het bbq-seizoen in luiden!!

Beso!

  • 09 April 2006 - 21:29

    Wil:

    Hey Arie klinkt echt helemaal goed man! Hoop dat het hier ook mooi weer wordt zodat die BBQ helemaal goed gaat komen en ik alvast wat kan oefenen voordat je komt....
    KUS

  • 10 April 2006 - 07:07

    Corrie Oskam:

    Ha lieve nicht Arina,

    Leuk die zonnige foto's.Hier is het nog aardig frisjes.Maar als je in juni weer thuis bent kom dan gezellig naar SCHEVENINGEN.

    Een harteleijke groet,Roel,Corrie,Hilda,Aart en Margo.

  • 10 April 2006 - 07:49

    Tineke:

    veel fotos komen mij wel bekend voor, alleen Maresma Forum niet. ik liep tot het einde van de boulevard tot bij een bouwput. volgende keer dan maar!! mooie fotos zeg!

  • 10 April 2006 - 20:05

    Cootje:

    óóóww, wat klinkt dat heeerlijk relaxt! Geniet er maar lekker van.
    Xje Co

  • 11 April 2006 - 08:12

    Annemarie:

    Ha meid!
    Oow, als ik jou verhaal lees en alle foto's zie ben ik zo jaloers op jou! Lekker weer, strand, leuke straatjes.....Barca heeft t allemaal! Genieten hoor! Kus!

  • 11 April 2006 - 17:48

    Vin:

    He lieve bollie,

    en ik hier maar werken met mn muts op!! Ik ben zaterdag ook op de plas weze wake-boarde alleen toen waren mn voeten ijsklompjes, klinkt bij jou een stuk beter! Kheb je nog een paar keer geprobeerd te belle, krijg wel een vrouw aan de tel. echter niet mijn Bollie! Mail ff goeie nummer!
    dikke kus Vin

  • 14 April 2006 - 06:03

    Diederik:

    zo dat klinkt weer als heerlijke arina avonturen!!!..... Wat is het leven toch geweldig, een dikke kus van mij hier in utrecht, ik mis je tina maar het is zo fijn om je avonturen te horen!!! ga zo door en we spreken elkaar nog wel. kus diederik dus

  • 19 April 2006 - 07:55

    Limor:

    Mooie foto's arie... Maar waar is de UPDATE :P Knuffel uit het exotische stockholm

  • 19 April 2006 - 17:50

    Teertje:

    He lekkere zus van me!

    Geniet er nog maar ff van want het aftellen gaat keihard voor je weer thuus bent hehe, en dan wedding bels babe! Dress 2 impress dikke zoen ook van mars xxx

  • 19 April 2006 - 17:54

    Teertje:

    leuke foto's lekker artie vooral die met dat gebouw en die palm!

  • 20 April 2006 - 13:11

    Troj:

    Leuke foto's ben blij dat je je nog altijd weet te vermaken in het zonnige zuiden

  • 27 April 2007 - 06:57

    Fleur:

    Ik vind dat de badjuf groot gelijk heeft dat je een badpak aan moest. Wat is hier nu erg aan?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Barcelona

Geniet en ontdenk je plekje, reis met me mee....

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 899
Totaal aantal bezoekers 57150

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2005 - 08 Juni 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: