Sunshine and Happiness. - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van suomenlinna - WaarBenJij.nu Sunshine and Happiness. - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van suomenlinna - WaarBenJij.nu

Sunshine and Happiness.

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg

05 Maart 2006 | Spanje, Barcelona

Hola!!

Halverwege vorige maand kwam mn mama op visite voor een paar dagjes om ook wat zonnestraaltjes mee te pikken en even niet aan het winterse Nederland te hoeven denken.
Vrijdag de 17de een hele happening, ze had nog nooit alleen gevlogen en was ook nog nooit alleen op vakantie geweest, een spanend avontuur dus!

Vrijdag midddag zijn we lekker bij de haven paella wezen eten en heb ik mi casa laten zien. Ze was erg onder de indruk van mijn o zo kleine leuke paleisje hier:-). Savonds hebben we lekker zitten kletsen en rustig aan gedaan mam was moe van de trip en ik was nog gaar van het weekendje stappen met Brenstar.

De volgende dag zijn we naar de Tibidabo geweest, een erg mooi uitzicht punt boven op de berg achter de stad. Ik was er zelf ook nog nooit geweest, dus vond het wel leuk om een wat anders te zien dan Parque Guell voor de 10de keer. Niet dat die niet mooi is maar wat anders is ook wel eens leuk! Om bij de Tibidabo te komen moet je eerst met de trein daarna met een trammetje en dan nog even met een zoefbaan. Lekker gevarieerde trip dus, maar wel leuk. En helemaal als je boven komt weet je waar je het voor doet. Toen wij er waren was het een super mooie dag en kon je heel ver kijken omdat het zo helder was. Erg mooi, de stad van boven aan de achter kant de bergen en natuurlijk boven op de berg twee kerken. Heb nog nooit zoiets bizars gezien, twee kerken boven op elkaar. De onderste ziet er van binnen erg mooi uit en de bovenste is een beetje wit en saai, maar wat wel erg leuk is om te zien, is het grote Jezus beeld wat boven op de kerk staat, echt een mega ding.

Na deze trip zijn we lekker in het zonnetje een lekker broodje patata de tortilla gaan eten , mams favoriete broodje hier.

De volgende dag zijn we de andere kant opgegaan en hebben we de Montjuic beklommen. Dat is de berg die tegen de zee aan ligt aan de rechterkant van Barcelona. Op de berg bevindt zich het Palau Nacional, een groot museum, het olumpic stadion en zwembad, een heleboel parken, waaronder de botanic garden waar mam en ik zijn geweest, en er is ook een museo van Mirró daar wil ik binnenkort nog een keer heen! Er valt dus een hoop te beleven op de berg, en we hebben ook lekker veel gewandeld. De rest van de week moest ik werken en heeft mam met zichzelf de toerist uitgehangen. Ze is bij de Cathedrall geweest en bij alle win keltjes van de La Rambla tot aan passage de Gracia. Ook kent ze nu alle restaurants houders langs de hele kust lijn van Barca, omdat ze daar iedere ochtend heeft gewandeld en iedere dag een nieuw tentje uitprobeerde voor een sapje.

Vrijdag kwam Thera aan in alle vroegte en hebben ze samen door Barca gelopen. Op zaterdag was ik ook vrij en hebben we een beetje gewinkeld. Theer heeft en paar superleuke trouw schoentjes gekocht en ik en zonnebril en een T-shirt met een glimmend schaapje er op:-)

Mama had niet zo goed geslapen, komt natuurlijk omdat ik er niet meer naast sliep, dus die was lekker aan het strand in het zonnetje gaan zitten. Savonds zijn we met zn drie naar Palau de La Musica geweest, echt een super mooie gebouw. Er was een ballet voorstelling van een beroemde choreograaf. Was erg leuk om te zien, behalve voor mam want die was bang dat ik over het balkon zou vallen( we zaten boven) die angst heeft ze volgens mij al vanaf dat ik 6 was en we met de boot naar Engeland ging en ik niet dichter bij de reling mocht komen dan 1 meter afstand.

Daarna hebben we nog een lekker visje gegeten bij de haven, en ben ik lekker naar mn eigen huisje gegaan daar was ik al de hele week niet geweest.

Zondag hadden we bewaard om naar Parque Guëll te gaan omdat het daar op zondag altijd zo gezellig, deze keer was het een minder blije happening omdat het goot van de regen. Dapper zijn we toch om hoog geklommen en hebben we een quick sitesee gedaan, en zijn snel weer terug gegaan. Helaas hadden we geen zin meer om langs de Segrada te gaan. Dus daar zal ik mam we een kaartje van sturen zodat ze mn ook nog van dicht bij heeft gezien.

Ook hebben we nog heerlijk gegeten in CLDL, dat is een hip restaurant met allemaal lounge banken. En daarna zijn we snel terug gewaaid naar huis. En heb ik mama en theer een goede reis terug gewenst.

Afgelopen week was niet echt sunshine and happiness, weer hard aan het werk en druk aan de Spaanse les. Woensdag kwam ik om 9.00 in alle vroegte aan bij mn werk en de lift deed het niet dus kon ik lopen, en das iets minder want de zitten zeg maar in het penthouse van het gebouw, prachtig uitzicht over de stad maar zonder lift is het en aardige klim. Boven aangekomen ben ik me helemaal kapot geschrokken, er stonden twee mossels voor de deur ( zo heeft de politie hier) en zag ik al snel om een hoekje dat ons hele kantoor leeg was gehaald snacht. Ik wilde dus naar binnen maar de mosselmannen wilde eerst ff weten wie ik was ect. En ik mocht niks aan raken. Kan je vertellen dat ik in tijden niet zo ben geschrokken, stress schiet meteen door je lijfje! Alle nieuwe computer die er nog geen 2mnd stonden oetsie, alle info oetsie… echt super bizar. En toen dankert en ralph gebelt. Dankert wist het al en kwam er aan met georgina, en ralph ging aan de telefoon ook uit zn dak.

De asso gasten hebben de hele deur eruit gebounced, en daarna de hele boel over hoop gehaald. Deze week was dus een lekker potje crisis. Niet allee waren we het totale overzicht ff kwijt, maar je kan ook alles zo moeilijk weer bij elkaar vinden. En dan staan er opeens klanten voor de deur die een appartement wille en dan kan het weer niet… ect erg frusty.

We hebben wel deze week mooie plannen gemaakt hoe het allemaal weer onder controle te krijgen en ik geloof er ook vast in dat het goed gaat komen!

Vrijdag ben ik met daphne van school in Nederland wat wezen drinken in de Bos kroeg hier, funny lijkt net of je echt in het bos aan de bar zit. Vandaag heb ik weer met haar afgesproken en gaan we cultureel doen, we gaan naar het Picasso museo, een keer in de maand zijn de meeste musea open dus dat ik leuk. In Malaga ben ik ook naar het musea geweest, en heb daar mijn favo Picasso al gevonden dus ben benieuwd wat er hier allemaal hangt.

Aankomende week wordt het de eerste paar dagen rustig, veel werken en ook studeren en mn verslag van school wilde ik eigenlijk ook vandaag af krijgen, en woensdag nacht begint de pret dan komt Willow de Pillow!! Midden in de nacht kunnen we meteen door nar de Baja daar is altijd een Ersamus feestje! Ben donderdag en vrijdag helft van de dag vrij. Maar aangezien ik nu toch thuis werk kan Willow gezellig naast me komen zitten..

Vrijdag komt ook Leen, en gaan de twee toerist uithangen, en maandag gaan ze weer weg. K heb er allemaal erg veel zin in. Moet wel toegeven dat de tijd echt vliegt! Voor je het weet ben ik al weer terug in Nederland, alleen zal niemand me dan wel herkennen omdat ik natuurlijk zo bruin ben als een negertje.

x besos

  • 06 Maart 2006 - 13:43

    Neliannevdberg@hotmail.com:

    hey arina
    lekekr lang verhaal weer, gezellig dat je mama er was:)
    ik vroeg me af, hoe heet dat bedrijf waar jij stage looopt? want ik wil ook wel graag naar spanje maar bij een engelstalig of Ned. bedrijf dus misschien dat jij wat bedrijven weet of je "eigen" bedrijf?!

    alvast bedankt!!

  • 07 Maart 2006 - 08:49

    Tineke:

    heel beeldend verteld, alles is echt gebeurd.
    Ik zou zo nog 10 dagen willen, met arina!!
    Heb een toffe vakantie gehad.

  • 07 Maart 2006 - 10:46

    Wout:

    !Arie! men wat een verhaal zeg, en shit nu gaat het al helemaal kriebellen! haha. Heb mega zin om je te zien en lekker te genieten in bella barca!
    Heerlijk even weg uit de crisis van stage en school..
    Heel veel fun met Wil en later dus ook Leen..
    de rest allen gegroet. Tineke fijn dat het zo genieten was en Will jij goeie reis en have funnnnnnn :D

    Ciao, Kiss

    Wout

  • 07 Maart 2006 - 18:22

    Sab:

    Hey Arie,
    Zo te lezen mis je ons heel erg en zat je het liefst heel de dag naast me op de FCJ! Het klinkt super allemaal, en de pics zijn ook super. Het is hier klote weer en stage is druk. Geniet van de zon, zee en al het goede van Barca want voor je het weet zit je weer naast me.

    Kus Sab

  • 09 Maart 2006 - 15:13

    Woutertje Kaboutertje:

    Mwuah ik red me nu nog net wel met Com.Plan maar als ik vragen heb weet ik je te vinden :P Stage is idd nog altijd wel leuk en hoe is het nu met u dan?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Barcelona

Geniet en ontdenk je plekje, reis met me mee....

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 58128

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2005 - 08 Juni 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: