From Helsinki to St. Petersburg and Back - Reisverslag uit Helsinki, Finland van suomenlinna - WaarBenJij.nu From Helsinki to St. Petersburg and Back - Reisverslag uit Helsinki, Finland van suomenlinna - WaarBenJij.nu

From Helsinki to St. Petersburg and Back

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg

31 Oktober 2005 | Finland, Helsinki

Lief dagboek... Wat is het leven mooi:-)

Door alle drukte was het helaas niet mogelijk om vorige week een update te gegeven, dus vandaag doen we een twee in een update:-). Het waren weer super, snelle weken waarin weer lekker veel gebeurt is….

Before Russia…

Dinsdag the 18de , Hil belt me om te vragen of ik getuigen wil zijn!! ( zie mij die sleep dragen de hele dag:-)) Ze gaat trouwen met Bouke, wat een onverwachts feest, Jully, Belgia place to be!Heb heel de avond in een soort shock verkeert, en aan iedereen verteld dat me zus gaat trouwen, iemand hier kent sis, maar iedereen was blij!
En aan het eind van de avond was ik nog veel blijer… want ik heb een vriendje:-). Voor de meeste is dit waarschijnlijk geen nieuws meer, maar wilde toch nog ff vertellen dat ik er nog steeds erg blij mee ben!!!

De nacht erna, woensdag nacht was iets minder happy, want toen belde me (ridi-pie) huisgenoot om half 4 snacht of ik ff naar het ziekenhuis wilde komen, want ze heeft dr enkel gebroken…iets minder grapje dus… Ben bang dat voor ik naar huis ga hier alle ziekehuizen heb gezien.. voel me ook een beetje een zustertje, mis alleen mn pakje nog dat hangt thuis in de kast…..

Dagen erna waren rustig zo ver ik me kan herinneren.. En vrijdag hadden we nog een feestje bij de boven buren, altijd gezellig. En zaterdag nog een klein dansje gedaan in de Fever, en lekker in de buitenlucht naar huis gelopen met Frau. Zondag mn tas pakken en filmje gekekken en lekker op mn bank/bed gehangen. De volgende ochtend vroeg op voor de next trip….

Helsinki > St. Petersburg..

Lekker gaar in de trein midden in de nacht op naar het Óöö zo schone rusland.. lekker veel pasport controlles, maar om half 3 was het dan zo ver St. Petersburg here we are!!

Alle bagage naar het hotel en op zoek naar voedsel… en waar ga je dan als echt toerist naar op zoek in de grote stad.. Mc Donalds… daar hadden ze er alleen maar een van en die hebben we dus niet gevonden… Aangezien we lekker waren voor bereid met de meeste gore verhalen durft niemand in een normaal restaurant te gaan eten, en zijn we vor pannekoeken gegaan. Daarna nog Nevensky op en neer gelopen en lekker in het hotel bad gelegen… IK MIS MN BADJE. Als het zo koud is, is er niks lekkereder dan beetje poedelen in bad met een flesje champagne:-)

Volgende dag was het tijd om on te verdiepen in de business wereld die rusland heet, waar liggen de kansen voor buitenlandse companies, lange dag en kon meneer Medvedev aan het eind van de dag wel afschieten, was een beetje te veel van het goede om op een stoel te zitten van 9-5. Savonds lekker gegeten, kan me niet meer herinneren of het nu pitzahut, steake house, chinees of griek was…( griek was het beste van heel de week!).

Woensdag zijn we bij Baltika geweest, voor de echte kenners… dat is de trots van de rusland, bier land, een brouwerij dus. Was leuk om te zien, anders dan Amsterdam. Geen bier festein hier, maar wel een mooi glas. Lekker terug met de lada-looking bus en smidags met Limo door de stad gelopen. Ik weet dat het in NL 20 grade is, nou rusland nix ervan, het heeft heel de dag gesneeuwd, wel mooi alles ziet er pachtig uit, maar niet zo practies, en al helemaal niet als je geen goede BOOTS hebt…

Donderdag hadden we een team work dag en moesten we met een groep onderzoek doen naar de enter mogelijk heden in de rusland markt. Daarna afsluiten een presentatie er over gegeven. Na school heb ik met Limo en John en rusland meisje toerist uitgehangen… niet indereen rijdt lada, deze lieve rus had een dikke Lexus, zegt wel wat over de school waar we zijn geweest. Alleen maar verwende meisjes… maar wel erg aardag, zijn boven op een kerk links van de Nevensky geweest waar een een prachtig uitzicht had over heel de stad, en ze nam ons ook mee naar een winkelcentrum en je raad het al….. Boots.. hele mooie Boots aan mn voeten nu:-) . Dus ben blij, droog en vooral erg warm!!!

Vrijdag zij we met de bus naar een chupa chup factory geweest, lekker rond lopen tussen de lopende banden… erg interessant, wel lollies opgeleverd.. Daarna terug naar school want daar had Medvedev nog een leuk exam liggen, was goed te doen..

Vrijdag avond hebben we het nacht leven uigeporbeert,erg grapig, russen hebben een eigen soort van housestyle verzonnen, en je lacht je kapot maar hebt wel een biertje nodig anders wordt je gek van de muziek. Biertjes en wodka allemaal erg goed te betalen, en geld ook voor de supermarkt. Rusland mag dan een jonge staat zijn, maar ze hebben er betere supers dan in heel Finland, en zo goedkoop ongelovelijk!!!!

Zaterdag was een geweldige dag, lekker ontbijtje bij de Subway en daarna op naar The Hermitage, een van de grootste musea. Erg leuk om te zien, het paleis waar het museum in is is ook erg mooi. Natuurlijk staan er zn 500 verkopers van allerlei soorten prullen op het plein van het museum, dus voor iedere wat wils. Ik heb mezelf een kleine patroeska kado gedaan:-)
Daarna nog meer kerken en paleisen gezien, mooiste blijft toch wel de typische rusland kerken met van die bollentje op de top, ( church of the resurrection of Christ( saviour of spilt blood)).
Verder gelopen mooie fotos gemaakt en toen ik om half 9 weer thuis was, waren the boots erg moe, dus heelijk badje en savond een ballentje gegooit benede in het hotel.. zondag was de trip al bijna weer over, en was het inpakken, laaste koopjes doen en hop terug naar de trein.

Was een super week, niet gedacht dat ik nog een naar rusland zou gaan, maar het is zeker aan te raden. Je met je vooral niet aflaten schrikken door enge verhalen over dronke russen, zakkenrollers, en kakkerlakken. Als je een beetje goed op jezelf past is rusland geen probleem.

En nu een nieuwe week een nieuw begin.. leuk hoor heb er zin in! Mis mn callcentre van thuis af en toe zeker wel, maar tijd gaat zo snel.. Wouta komt al bijna en dat is zeker een feestje en daarna Bren en Hil belde net dat ze ook gaat proberen een pre-honeymoon te regelen, voor iedereen die ook wel zin heeft in een trip zeg ik; pak je wamste kleren in en zie je in het land van de sauna’s en rendieren:-)

Love you!!

  • 01 November 2005 - 15:09

    Woutaaa:

    !ARIE!
    Vette shit zeg, men wat een belevenis:p have pictures ook vooral die ene van da gebouw, en u in bad is natuurlijk ook genieten:D
    Hier alles zn saaie, als ik het bij jou zo zie tenminste, gangetje. Kan nie wachten tot dat ik daaro ben, das gewoon al over euh 3 weekies :p echt helemaal top.

    Bereid ze daaro maar vast voor op Wout for da Crowd.

    Arie en andere mensels, gegroet! maak er nog wa van!

    Ciao kiss

    Wout

  • 01 November 2005 - 15:44

    Corrie Oskam:

    Ha die Arina

    Even je laatste nieuws doorgelezen,zo blijf ik lekker bij......

    Veel liefs en groeten ook van kleine DAVID.

  • 01 November 2005 - 23:12

    Mama Sandra:

    Meid, met plezier lees ik al je avonturen en wat een buitenkans om Rusland te zien. Mis je enorm! Veel dikke knuffels van de twee sandra's.

  • 02 November 2005 - 12:23

    Tineke Van Leenen:

    wat een prachtige laarsen!! ik weet nog niet of ik ook laarsen wil.
    susses met school enz.

    liefs van MA.

  • 02 November 2005 - 18:12

    Sannie:

    Wow! Hil gaat trouwen! Wat een nieuws. Feliciteer haar maar van me! En jij getuige... jeetje.. wanneer gaat het gebeuren? hele dikke kus sannie

  • 02 November 2005 - 18:14

    Sannie:

    Wat een sexy foto in dat bad!! Vraag me af wie die genomen heeft! ;)

  • 10 November 2005 - 15:05

    Primo Arie!:

    These boots are made for walkin...
    And that’s just what they’ll do!
    One of these days these boots are gonna walk all over you!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Helsinki

Geniet en ontdenk je plekje, reis met me mee....

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 58122

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2005 - 08 Juni 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: