Honderd Duizend bladeren op een hoop..... - Reisverslag uit Helsinki, Finland van suomenlinna - WaarBenJij.nu Honderd Duizend bladeren op een hoop..... - Reisverslag uit Helsinki, Finland van suomenlinna - WaarBenJij.nu

Honderd Duizend bladeren op een hoop.....

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg

02 Oktober 2005 | Finland, Helsinki

... wat heb je te koop...

Rode, gele,bruine en soms nog een paar groenen aan de boom, het begint echt goed herfst te worden. Alle eekhoorntjes rennen door de straat en spellen met gevallen kastanjers. Buiten ruikt het heerlijk fris, de geur van bomen en bos! Lekker, het is dat we in mijn huisje geen openhaard hebben, maar anders zou het ook bijna tijd zijn om die aan te stekken! Koud is het ook wel een beetje, gistere scheen de zon de hele dag en was het heerlijk, en alles zag er zo mooi uit! (zie pics) Ik hoop ook dat ik binnenkort een stukje ander natuur kan zien ipv van de bomen en vijvers in Helsinki city.

Gistere ben ik dus heerlijk wezen wandelen naar de stad, dat is ongeveer een kleine 45 min, als je snel loopt. Halverwege tussen Pasila en City heb je een paar olympische gebouwen en een daar van heeft een hele grote toren. Op internet had ik gelezen dat je daar op kon, 11 verdiepingen hoog, en met liftje die er gammel uit ziet, maar best werkte gelukkig, ben ik omhoog gegaan. Het uitzicht was super, je kan de zee zien, en daar hebben ze er rond Helsinki en paar van alle bossen en meren de stad en aja kijk de foto’s maar! Was leuk om te doen dus, als het winter is ga ik nog een keer omhoog om te kijken hoe de wereld er vanaf bovenuit ziet als ie wit is.

De trip ging verder naar de stad, waar een expo was van ( didi jou geweldige boek) http://www.yannarthusbertrand.com/ erg gaaf de expo is buiten bij het busstadion en het leuke ik eigenlijk al de expo had gezien, 3,5 jaar geleden in London. Ik heb zelfde kaart weer gekocht en boven mn bed gehangen lekker vertrouwd dus!
Daarna ging de trip verder door de stad naar de haven, waar iedere dag markt is en ze groente en fruit verkopen en heerlijke visjes! Je hebt er ook een oude binnen markt, waar je allemaal lekkere ambachtelijke dingen kunt kopen. Ik had ook mn boek meegenomen, om lekker op de witte trappen van de kerk te gaan zitten lezen en van de zon te genieten. Erg grappig was voor op het plein een voorbereiding van een demonstratie loop. Zou je denk wat een kabaal, niet dus het was een optocht van mensen die doof waren , dus lekker aan de gebaren taal waren, maf dus om te zien.

Omdat het zo mooi weer was ben ik terug ook maar gaan lopen, nu heb ik dus een klein beetje spierpijn want deze trip duurde ongeveer 5 uur. Van buiten lucht krijg je trek.. de bovenburen hadden een pizza party, dus dat was erg gezellig! Daarna niet uit geweest, maar lekker wijntjes gedronken en gekletst…

K ben nu nog een beetje slaperig, maar heb vandaag ook een hoop te doen, dus kan maar beter wat gaan doen nu ik toch wakker ben!

Vrijdag! School in de morgen project groepen in de middag en Scareface in avond/nacht. Donderdag ben ik weer met limo in het ziekenhuis geweest, ( zie dinsdag) gelukkig ging beter als de vorige keer en hebben we niet zo lang gewacht voor we aan de beurt waren!
Sávonds was het idee dat we een soort van bus kroeg tour gingen doen, wat een mislukking! Overal veel te druk, te lang op je drinkje moeten wachten en jammere muziek, na 2 van de 7 bars gehopt te hadden, hebben Frau en ik het dus voor gezien gehouden en zijn we naar de dichtstbijzijnde bars gegaan, met relaxte stoelen en bier service binnen 1 minuut!

Woensdag was een lekker gaar dagje, heb mn waterpaleisje opgeruimd, dat was echt nodig en heb een wasje gedraaid, slaapje gedaan en geen drup alco gezien! Had geen kater maar het was me wel ff welletjes geweest met het feest…jaja wat heeft die arie dinsdag uitgespookt… hou ons niet langer in spanningJ

( Dit is ook een beetje mn eigenherinnering, en daarom doe ik mn lekker uitgebreid, zodat ik over een half jaar nog weet wat ik waarneer en in welke volgorde heb uitgespookt)

Dinsdag, de meest bizarre dag ooit, en ik zou mn niet graag over willen doen! Heb mn overleefd en dat was gek zat! Ben eerst braaf naar school geweest. Limo was nog steeds ziek en was van zus, naar dok geweest, en nu belde ze me om 12 dat plan C hos werd. Dus ik ga mee, want ze kon niet zo best meer praten door dr keelpijn enc.
Hos= papier invullen, callcenter up to date houden, wachten, voorzichtig ademen om te voor komen je te veel bacie’s van andere binnen krijgt en limo had vast houden want het waren me nog al geen grappen, na 3,5 uur wachten hebben ze naalden door dr mond naar binnen gedaan en geprikt hier en daar. En daarna nog een dik uur wachten op de uitslag…. Mono, wie heeft limo voor het laatst gezoend….en wat nu… appotekki voor een lekker kuurtje en veel slapen.

Was dus lekker afgedraaid en een beetje aan de stress, en we zouden met alle meiden gaan stappen. Na een paar te diepen glaasje en nog wat, had ik mn dus niet meer helder… en om 5 uur waren ze bij mij thuis en bij de neighbours nog water gevecht aan het houden en rollebolle door de gang….lekker zooitje dus. Niet voor herhaling vatbaar, geen hos voor mij meer ( dins nog ff een kleine check, maar neem aan dat dat oke is, want het gaat gelukkig beter met dr!) en ook geen iets te heftige alco parties! Ik houd het voortaan lekker bij mn Chardonay!

Maandag avond zijn we met zn 15 wezen voetballen in de dark in het park, was erg grappig, heb wel wat bont gekleurde plekjes op mn benen, maar die gaan ook wel vanzelf weg! Maandag zijn we ook bij www.clc.fi geweest, voor ons mgb project. Was erg leuk, aardige mensen en een leuk bedrijf, ga zo bekijken hoe we de research kunnen doen, en morgen gaan we het plan van aanpak afmaken, zodat we echt kunnen beginnen!

Dus als je nog goede tips heb, altijd welkom!

Zo dat was de story, alleen deze keer in een ander volgordi…

Take care!
KUS

  • 03 Oktober 2005 - 09:04

    Wil:

    dat zijn de verhalen

  • 03 Oktober 2005 - 09:59

    Wout For Da Crowd:

    ARIE!!!!
    Men wat een verhalen weer :D Gaat echt lekker daaro, en ook die foto's ckers mooi :)
    Ik ga je zo bellen om te checken of je dat laatste weekend van nov. nog steeds kan, die 23-27 of 24-28 en dan mooi boeken :) dan is Wout on his way..
    Hier niet veel boeiends druk aan het werk, en veel etentjes, voor dat kakadodo gebeuren. Wel echt leuk dus..

    See you in November, for sure :) kan nie wachten Capitana, ghe ghe :p

    Ciao,
    x

    Wout

  • 03 Oktober 2005 - 16:56

    Dirk (diederik):

    Wat een spul joh !!!!!!!
    ik hoor het al weer je maakt wel wat mee daar!!!!
    he het gaat je goed en geniet ervan!!!!!!
    doegie kus Dirk

  • 04 Oktober 2005 - 11:22

    Wout:

    Wout had booked, Who's next??? Be aware Helzinknie.. :p

  • 08 Oktober 2005 - 21:05

    Peter:

    naast de alcoholpas ook de gewone pas al binnen om naar st petersburg te kunnen gaan? kinder liedje blijven toch wel lang hangen die moeders heeft aan geleerd.

  • 11 Oktober 2005 - 17:01

    Thera:

    Ha wijfie, lekker naar je zin he! Mooi, have fun, want de tijd vliegt, wel voor de zomer terug he moet nog wat aan me tuin gebeuren haha. Dikke zoen ook van mars xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Helsinki

Geniet en ontdenk je plekje, reis met me mee....

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 333
Totaal aantal bezoekers 58128

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2005 - 08 Juni 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: