Get your sun-block ready!! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van suomenlinna - WaarBenJij.nu Get your sun-block ready!! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van suomenlinna - WaarBenJij.nu

Get your sun-block ready!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg

19 Maart 2006 | Spanje, Barcelona

Avonturen groot en klein.... door mij verhalen kan je er een klein beetje bij zijn....

Vorig weekend waren Willow & Leen in town. Willow kwam om op woensdag avond al en toen hebben we lekker heel de avond Cava zitten drinken, (Spaanse champagne) en lekker zitten kletsen. Marc had gezellig mijn oude happy hardcore cd’s opgezet dus dat was ff lachen. ( cd’s die wout for da crowd naar Helsinki had gestuurd)

De volgende ochtend heb ik ff gewerkd en heeft willow lekker met dr blote buik in de hangmat gelegen( zoals altijd lekker bruin van zichzelf hihi). Daarna naar Spaans ook altijd weer een groot feest…. En smidags zijn we lekker een beetje wezen eten in Barceloneta, dat is de wijk van Barcelona die aan de haven/zee/strand ligt. Daar hebben ze de lekkerste Paëlla van heel Barcelona!

Savond hebben we bij Cathedral tapas gegeten, want daar hebben ze de lekkerste tapa! De volgende dag zijn we naar park Guëll geweest, daar ken ik de weg al zou goed dat ik er met mn ogen dicht heen kan lopen. Niet erg hoor want ik vind het er erg mooi, dus leuk om er eens in de twee weken heen te gaan!

Vrijdag avond lekker taco’s gegeten, want die vindt Willow het allerlekkerste, als ze zelf de kip mag snijden! En weer aan de bubbels en toen was Leen er al weer. Heel de avond lekker grappen zitten maken bij mij thuis, moest me imago verbeteren voor Leen want die had ik pas twee keer gezien, en dat was op mn afscheidparty en met de oud en nieuw party en beide keren had ik ook al een lekkere bubbel op. Maar alles goed gegaan en Leen weet nu dat ik ook ergug serieus kan zijn…

Zaterdag zijn willow&leen lekker saampjes de toerist uitgaan hangen! En hebben ze heel Barcelona gezien. Ik heb heerlijk de hele dag in de hangmat op La Balconia gelegen… mmm daar was ik echt aan toe. Werken krijg je stress van, dus dan moet je af en toe even rustig aan doe anders gaat het niet goed. Zaterdag avond zijn we uiteten geweest in Hip Barcelona, CDLC en daarna hebben we lekker nog wat gecocktailed. Zondag zelfde lekker in de hangmat beetje lezen en studeren en de badgasten op stap. Savond nog lekker gezellig aan de rosé en die volgende dag lekker gaar weer aan het werk. Savond volgen Willow&Leen al weer terug en lag ik om 8 uur in bed.

Deze week lekker gewerkt en savonds rustig aan gedaan. Donderdag was ik zo over de zeik van al het Spaanse gedoe, dat ik heb besloten dat ik het niet nog 3 weken ga trekken iedere dag werken Spaans werken en daarna nog leren.. dus ga ik vanaf maandag 2 avonden in de week 3 uur Spaanse lessen volgen, zo hou ik ook tijd over voor leuke dingen en kan ik de andere dagen korten dagen maken en meer Spaans leren. Vandaag heb ik ook heel de dag geleerd, en soms denk ik janken maar ik leer het nooit.

Ik doe wel mn best, ben gistere naar Volver geweest dat is een film van een bekende Spaanse regisseur. Was lachen ik denk dat ik ongeveer 35% van de hele film heb begrepen, natuurlijk helpt het dat je er wat bij ziet, want anders had het vast nog minder geweest.

Ik heb van de week ook mn eerste Spaanse boek gekocht, nadat ik Kafka on the shore uit heb gaan ik het levens verhaal van Marlin Monroe op zn Spaans lezen ahah over een maandje vertel ik wel hoe haar leven is.

Thuis gaat volgens mij ook alles goed, oma woont sinds een week in haar nieuwe huis, ben erg benieuwd hoe het is! Joop en Theer allebei aan een nieuwe baan. En Theer en Hil nog steeds druk aan de trouwplanning. Heb hier al leuke feest kleding gezien! Mam is gestopt met werken en gaat nu zorgen dat ze geen rugpijn meer heeft, en pap wilde dat ie kon stoppen met werken maar dat zit er helaas niet in… Maar als ie eenmaal gaat stoppen beloof ik dat ie in mijn Italiaans wijnkasteel mag komen wonen!!

Ook groot nieuws Wout heeft Skype!!! Alleen we hebben nog steeds niet gebeld mar dat komst vast wel!

Plannen voor aankomende tijd, is echt dat f*cking Spaans een keer voor elkaar krijgen, plan B wordt een Spaanse vriend zoeken mochten de lessen echt niet helpen. Ook mn belasting terug vragen, en daarna een fonds maken Wie Helpt Arie Barcelona Door, want ik zit er aan te denken misschien nog langer te blijven… maar dat moeten we nog even zien.

Ook positief is dat ik van school een andere begeleider heb gehad, de juf van Spaans en dat is positief! Want ik heb eindelijk na twee maanden wat van school gehoord.

Tja ik zit mn verhaal nog eens na te lezen en het is allemaal niet zo partyhardy als in Helsinki. Soms mis ik dat wel eens maar aan de andere kant is het hier ook erg leuk en zou ik niet nog steeds in Helsinki willen zijn… groot verschil toch -15 of +15. Volgens jaar denk ik dat ik wel weer een jaartje thuis blijf om bij te komen van alle heftigheid ( en dan verwacht ik dat ie bij andere op vakantie in het buitenland ga hihi) maar voor nu ga ik er nog en paar maanden goed van genieten….Tot het volgende avontuur!

ámele todo
Beso x


Ps: wist je dat morgen de lente al begint dit jaar.. normaal begint deze op de 21ste maar aankomende jaren is het de 20ste al zo ver!!

  • 20 Maart 2006 - 08:02

    Corrie Oskam:

    Ha lieve nicht Arina,

    Veel sterkte met het leren van de Spaanse taal!
    Valt nog niet helemaal mee als ik je bericht zo lees.
    Maar ga door,je kunt het!

    De zonnige foto ziet er goed uit.

    Hier is het nog aardig frisjes in de badplaats.

    De groeten van ons allemaal Roel,Corrie,Hilda,Aart.

  • 20 Maart 2006 - 10:59

    JOhan:

    Ha zus,

    Je bent lekker bezig! Blijven oefenen he dat spaans. Ik ben nu mn 4e dag aan t werk. T gaat goed en is leuk. Ik denk dat ik een Swift ga rijden, daar heb ik zaterdag een proefrit in gemaakt. Verder gaat alles zo z´n gangetje. Todo el la mejor!

  • 20 Maart 2006 - 12:55

    Tineke:

    ha, die lieve dochter van me!!

    Ik sluit me aan bij cor en johan; blijf lekker veel oefenen en je komt er wel!

    Wij zijn in gedeachten altijd bij je. en wachten op je terugkeer.

    groeten ma en pa.

  • 20 Maart 2006 - 16:00

    Limor:

    Klinkt goed arie!! Bijna net zo spannend als mijn bibber koude stockholm leventje, maar ja de tijden van helsinki zijn inderdaad een ver verlende... misschien dat we het na de zomer in nederland nog eens over kunnen doen!!!

  • 20 Maart 2006 - 21:10

    Sandrita:

    Hola guapa! Y claro que aprenderas espanol muy pronto! Asi te puedo llevar a Mexico en unos anos y puedes casar te con mi primo y nos volvemos familia de verdad por fin! ;) Pero un buen homo te conviene en mas que solo la area idiomatica... eh ;) Te extrano un monton, sabes? Ahora estoy arreglando mi mudanza de Maastricht a Bonn .. que error y que triste que mi vida de estudiante se fue tan rapido! Nimodo. Un beso grandotote, penso en ti!

    succes met vertalen! love you sannie

  • 21 Maart 2006 - 19:30

    Wil:

    hey arie, ziet er goed uit he allemaal. Jammer dat het al weer is afgelopen. Zie je snel weer en we bellen...

    KUS

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Barcelona

Geniet en ontdenk je plekje, reis met me mee....

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 58125

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2005 - 08 Juni 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: