In de manenschijn....... - Reisverslag uit Helsinki, Finland van suomenlinna - WaarBenJij.nu In de manenschijn....... - Reisverslag uit Helsinki, Finland van suomenlinna - WaarBenJij.nu

In de manenschijn.......

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg

14 November 2005 | Finland, Helsinki

In de manenschijn…..


Lekker een beetje rustig aan was het motto van de laaste twee weken, heeft alleen niet mogen helpen… K ben gewoon nog steeds verkouden geworden. Nu is het plan dus ff niet meer rustig aan, maar snel opzoek gaan naar nieuwe energie bronnen! Veel naar buite dus zo lang het licht is!

Afgelopen twee weken was het maandag school en savond Helsinki Club voor een lekker bankhang ( in mijn huis hebben we geen bank!) avondje en een goedkoop biertje ( een euri). En lekker een beetje klesten, en laaste trein terug want op dinsdag begint de pret weer om 8 uur op school.

Dinsdag na school beetje huiswerk maken en rond wandelen in het gebouw, en de ene keer savonds naar de Barfly ( ook goekoop bier) en de andere keer lekker niet, omdat heel me systeem het lekker even af laat weten. En ik dus heerlijk en warme douche neem ( mis het bad van thuis enorm!) en mn bed in ben gekropen… Op de een of andere manier, werkt het nooit als ik de party een keer niet join, want dan maakt meestal een gek me wel wakker, deze keer geen ziekenhuis verhalen, maar een kan ik bij jullie slapen ik heb geen sluetel buurman.

Woensdag, tijd om eens mn stage te gaan regelen blijf ik hier, ga ik naar huis of blijf ik toch hier…. Of toch??? Ik weet het ff niet, en dat is balen, want meestal weet ik altijd precies wat ik wil. Nog ff goed over nadenken en dan zie ik het wel…..Waren we bij Hartwall Areena en haden een presentatie over het bedrijf Jokerit Group, die die multitriple entertainment arena’s dus maakt, vraagt de man van de presentatie of ik niet bij hun wil komen werken… mmm stage toch hier dan?? K zie mezelf al zitten 5 maanden lang in de skybox met sauna, en heel de dag naar ijshockey kijken of andere events:-)

Afgelopen twee weken ook lekker veel films gezien, in genre, lekker de boel in stukjes hakken… SAW 1&2, The butterfly effect, 21 GRAM en gistre een feel good movie, volgens mij zou in engels de naam ‘In here shoes’ moeten zijn, maar in Fins het het natuurlijk weer ff anders…

Zondag is een beetje de traditie aan het worden om een frise neus te halen en naar de stad te gaan lopen, erg lekker als het niet te hard regent.. Het weer is de laaste tijd een beetje in een depressie, te veel donkere wolkjes en regendrupjes… Laat de sneeuw maar komen, want daar wordt ik een stuk vrolijker van!

Vorige week zaterdag lekker heel de dag in bed gelegen en mn boek uit gelezen, Wout erg appart einde maar wel verassend! Ik ga nu het boek; ‘sushi for beginners’ lezen.
En gistre zijn we met zn 5jes wezen trippen in Turku. Was een andere school dan onze eigenschool die de trip organiseerde, in alle vroegte naar de bus, maar die was een uur te laat, twee uur rijden, lekker stope onderweg, snelle cite-see met de bus. Noem je dit een kasteel? Nee het is gewoon een ford. Ook er leuk maar na 5 min in de bus weer verder. Na een uur kwamen we uit de bus, was het donker en was alles al dicht, beetje mislukt dus. Grap was dat we onzelf tot 3.00 moesten vermaken omdat de bus dan pas terug zou gaan…. Wat doe je als je veel te lang de tijd hebt in een veelte saaie, donkere, lege stad….
Vier keer zelfde rondje lopen, in museum dat nog open was koffie drinken, filmpje pakken ( wat meteen hoogte punt van de dag is), lekker beetje eten, nog een rondje lopen en naar de disco waar je V.I.P. pas van hebt….wat doe je in een disco waar je eigenlijk geen zin hebt om te zijn, omdat de kids de boel onderkotsen en lam zijn om 11 uur? Lekker een potje , Monopolie, altijd leuk! En daarna terug met de bus…. En lekker slapen…Beetje mislukte trip dus, en we zijn er nu wel over uit dat Finland mooi is, of in de zomer als je kan bootje varen, kanoen, slootje springen en boomhutten bouwen, of lang uit in de sauna liggen en daarna het meer is springen. Of in de winter waarneer alles ondergesneeuwd is. Je moet hier dus voor de natuur heen komen, en niet om andere steden dan Helsinki te bekijken. Helsinki is denk ik echt de beste stad van het hele land! ( Iedereen die hier heen komt wees nu niet bang, hier vermaak je je wel!)

Gistre ook leuk, heb ik een uur vast gezeten in de lift tussen de eertse en de tweede verdieping…. Met Jon&Steffan, die allbij nog nodiger naar de wc moesten dan ik… 112 gebelt en wachten maar, en HELP roepen natuurlijk, want dat is wat je doet al je ergens in het midden hangt!

Mission van deze week is, projecten af maken, beter worden, buiten zijn, chille, zwemen en verder met het project dat stage heet!

Wish me luck, Love u


Ps: Voor iedereen die leuk zou vinden om me eens te bellen; +35 844 916 6257 of als je geen geld hebt maar wel en computer, download www.skype.nl

  • 14 November 2005 - 13:39

    Corrie Oskam:

    Ha die Arina,

    Leuke foto's.

    Sterkte met het stage gebeuren en beterschap.

    Groeten uit Scheveningen.

  • 15 November 2005 - 11:02

    Wil:

    Hey arie,
    Klinkt weer lekker allemaal. ben blij dat je je nog steeds vermaakt en je komt maar lekker hier stage lopen want ik mis je!
    kus

  • 16 November 2005 - 09:58

    Tineke:

    wil heeft gelijk, zoals het klokje thuis tikt,tikt het nergeens!!!
    Mama houd van iemand verwennen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Helsinki

Geniet en ontdenk je plekje, reis met me mee....

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 58123

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2005 - 08 Juni 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: