Box of chocolate.... - Reisverslag uit Helsinki, Finland van suomenlinna - WaarBenJij.nu Box of chocolate.... - Reisverslag uit Helsinki, Finland van suomenlinna - WaarBenJij.nu

Box of chocolate....

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg

12 Oktober 2005 | Finland, Helsinki

Box of chocolate....


Ik loop deze week een klein beetje achter op site-story-schema… maar dat betekend niet dat het verhaal er deze keer minder leuk om is. Deze afgelopen week was super! Weer een boel leuke dingen gezien en gedaan.

Vorige week begon de week een beetje rustig, maandag lekker gekookt, eindelijk weer normaal eten geen noedels, pasta of rijst of broodjes uit de oven, maar heerlijk Taco’s gemaakt ( Willow ik miste je met kipsnijden kunstenJ!

Dinsdag was Jasmin jarig, hij zit bij ons in de project groep voor MGB en vond het leuk als we bij hem kwamen eten om te vieren dat ie 24 werd. Daarna zijn we nog ff naar de Barfly geweest, altijd het zelfde alleen maar buitenlandse studenten en niet veel nieuws dus, geen ruige party voor mij. Wel voor de rest van mijn flat-vrienden hoorde ik de andere dag. Iedereen heeft hier toch behoefte aan liefde, alleen zoeken de meeste iedere week een ander om mee te knuffelen en soms pakt dat niet zo handig uit….mooie verhalen dus allemaal.

Woensdag hebben we een tower-trip gemaakt met z´n alle, om nog eens naar de skyline van Helsinki te kijken. Als alles ondergesneeuwd is ga ik nog een keer kijken. Het weer is tot nu toe erg lekker , mooi zonnetje en lekker frisjes. Ik hoop dat het voorlopig nog zo blijft. Ze hebben hier bij mij paleisje een hele boel kastanjer bomen dus mam als je wilt kan ik er een paar voor je rapen en ze op sturen. Ben je al in Bunnik geweest naar de kastanjer boom?

Donderdag had ik een presentatie samen met rida en limo, die is heel goed in het maken van de meest mooie power points!! En daarna moesten we inpakken en wegwezen naar de haven op naar Stockholm. Boottrip was erg grappig, beetje wijntje gedronken op het dek in het zonnetje en een lekker visje gegeten. Iedereen als een gek naar de tax free en een uur later lekker zingen bij de karieokie, daarna nog ff over het dek lopen en door de gangen, zorgen dat je niet omvalt door het geschommeld van de boot. En lekker je kajuit in voor een slaapje..
De volgende ochtend alle hens aan dek want om een uurtje of 11 kwam ik haven van Stockholm in zicht. De captaina had het er goed vanaf gebracht en was gelukkig niet erg brak, dus spullen in het hotel en lekker de toerist uithangen heel de dag!
Stockholm is super mooi en drie keer zo groot als Helsinki, mooie havens, oude gebouwen, en veel musea. Lekker zonnetje en gezellige mensen. Heb heel de dag grappen lopen maken met Ridi-pie, Frau, Anna-bananna, en Limo. See pics.

Savonds lekker pizza gegeten… en hamburgers.. en daarna beetje heel het hotel zitten bellen, en nog ff de stad in geweest. Plan was om volgende dag verder te gaan met de trip, dus rustig aan gedaan.
Lekker winkeltjes gekeken en op dakterras gezeten. Nog wat extra foto´s gemaakt om zeker te zijn dat alle gebouwen er op stonden en met de tram terug naar het hotel, voor de bagage. Weer naar de boot voor de terug trip. Deze keer ging de boot nog meer heen en weer. Dus lekker in slaap geschommeld. De volgende ochtend kwamen we om half 10 aan, lekker op het denk staan kijken hoe Helsinki er van een afstandje uitziet.

Rare is dat ik me ongeveer 3 dagen heb gevoelt alsof ik nog op een boot zat, heb geen echte zee benen ben ik bang. Mis mn waterbedje ook, als ik daar lekker in had kunnen liggen was ik vast beter aan dat heen en weer gegolf gewent.
Ik hoorde dat NL zaterdag CH public had ingemaakt met voetbal, mooi is dat ik ga vanavond naar de wedstrijd tussen Finland en CH Public. Ben benieuwd.

Voor de rest zit het einde van de eerste periode er bijna op en heb ik het druk met school, de dagen gaan nog steeds zo snel, maar je merkt dat iedereen nu wel iets rustiger aan gaat doen, om je systeem het ander niet meer aan kan, lekker met zn alle aan de griep…

Vergeet niet naar de pics te kijken, als je niet tevreden bent met de hoeveelheid en meer wil zien van de 600 pics van dit weekend moet je maar ff mailen, dan stuur ik ze op!

Limor´s mama bedankt voor het verrassingspakket, ben erg blij met mn tandpasta!!

K heb trouwen ook mn pasport opgehaald maandag dus kan mooi naar St. Petersburg, heb gehoord dat het een van de mooiste steden was dus ben erg benieuwd!

Voor de rest mis ik jullie allemaal, en vind ik het jammer dat ik as zondag er niet ben als m´n moesy 50 jaartjes wordt!

Take care!
Kus

  • 13 Oktober 2005 - 08:54

    Tineke Van Leenen:

    al wwer een stad gezien: Stockholm, leuk zeg!!
    Kastanjes heb ik nu uit IJsselstein.
    Vier mijn verjaardag maar met je vrienden.

  • 14 Oktober 2005 - 08:58

    Sis:

    He globetrotter :-)
    Zo zie je nog eens wat! Geef moes zondag wel een kus namens jouw. Denk naast de alcohol ook aan de vitamientjes...knufjes

  • 23 Oktober 2005 - 14:01

    Corrie Oskam:

    ha die lieve arina

    Fijn dat alles zo goed gaat daat in het noorden.

    Veel plezier en een groet van ons allen uit SCHEVENINGEN.

  • 24 Oktober 2005 - 12:26

    Oskam:

    We wachten op de volgende
    nieuwsbrief.Die komt denk ik na St.Petersburg.Wij zijn benieuwd,groeten uit een nat Scheveningen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Helsinki

Geniet en ontdenk je plekje, reis met me mee....

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 58119

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2005 - 08 Juni 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: