Sunshinny people - Reisverslag uit Helsinki, Finland van suomenlinna - WaarBenJij.nu Sunshinny people - Reisverslag uit Helsinki, Finland van suomenlinna - WaarBenJij.nu

Sunshinny people

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg

11 September 2005 | Finland, Helsinki

Was ik hier nu al een maand of pas twee weekjes? Ik weet het niet meer. K heb de afgelopen week weer zo veel gedaan en gezien, niet normaal.

Afegelopen maandag ben ik naar school geweest, naar de Global branding course, nadat ze eerst en uur ging moelijk doen over alle mensen die te laat waren ( ik niet wat ik woon 5 min van school) werd de les nog een beetje boeiend. Ik heb ook een bieb kaart geregeld en lekker boeken geleent, waar ik tot nu toe helaas nog niet heel erg veel uit gelezen heb. Dinsdag was er de lang op je kont zit dag, eerst IMEA en daarna VisComm. Allebij erg leuk! Savond ben ik samen met Dominik, mn burjongen wezen bubbelen in het zwembad wat 5 min hier vandaag is( dit wordt de trip van alles in 5 min berekkenen:-) En daarna hebben we lekker zitten kletsen met de rest van de buren onder het genot van een Ginny. De buurem zijn erg aardag en zo gek als en duur. Er woont 1 NL,3DE, 1 Mex en een USertje.

Woensdag was een kort dagjeschool want dan heb ik alleenmaar een tutorial, daarma heb ik lekker in het park( vlak bij) mn boek gelezen en een beetje in het zonnetje ligen slapen. Het is echt niet te gloven, maar het is al sinds ik hier ben mooi weer. Dus daar moet je dan optimal van genieten, en aangzien ik een betje vitaminen gebrek heb is ieder zonnestraatje welkom:-) Woens avond was er een welcome-new-school-year-pary in de DTM ( wie raadt waar het voor staat stuur ik een fles Finlandia wodka ahah. Was een erg leuk feestje en heb heelijk gedanst ( krijg je ook energie van)

Volgende dag een beetje gaar , en hop naar school, en daarna heb ik geloof ik weer lekker gerelaxt inhet park, De erasmus studenetn vereneging had savonds een bijeenkomst en daar ben ik heen geweest, heb nog en jonge van school in ut gezien die hioer op de uni zit. en daarna lekker naar huis gelopen, Ik geloof dat ik als ik terug kom nog meer spieren in mn been/kuit heb als ralf, n dat zijn er en heleboel :-)

Vrijdag hadden we op school en meting met een bedrijf waarvoor we voor Global branding en project gaan doen, erg gaaf het bedrijf heet CLC en doet een learning in bedrijven die niet helemaal goed gaan , en soort van training dus zodat ze de mensen op weg helpen zelf te bekijken wat ze kunnen veranderen in het bedrijf, zodat het weer goed gaat. Echt erg leuk. We gaan van de week ook daar op kantoor kijken. De bedoeling is dat wij hun imago gaan creeren zodat de klant ze niet als consultant ziet, maar als een onderdeel van hun bedrijf voor een poosje. Ik vertel er later nog meer over!

savond ben ik nog f wat bij de buuren wezen eten en drinken, want Dominik had een duitse special gemaak een soort van passta-kaas-over-ietsje Kasespasler of zoiets:-)

De volgende ochtend vroeg op 5 uur voor een trip naar Tallinn in Estonia, met een boot daar heen, duurde veeslte lang en daar normale prijs wijntjes halen, want die zijn in finland erg duur( ik mis me thuis wijntje!) Tallinn is erg mooi, maar omdat jo gar wordt van die boot is het net weer jammer, ik was gistre weer om 12 thuis, en ben nog ff bij de boven buren geweest. Het is hier ook normaal dat je heel de school uitnodigd en dan een beetje gaat staan kletsen. Ik wil niet weten hoe hun huis er nu uit ziet:-)

Vandaag is het weer alweer lekker:-) En weet ik nog iet wat ik ga doen, naar buiten in ieder geval en chille en huiswerk maken, en Vroeg naar bed, want mogen begint alweer week 3 van school.... en wat zou dat allemaal breng.

Take care, Luek dat er zoveel berichtjes op mn site staan. Foto's van Tallin doen ik morgen er op, want die liggen nu nog bij Limor en die ligt nog op en oor:-)

Kus

  • 11 September 2005 - 19:30

    Limor:

    dus ik lag nog te slapen :P het is maar goed dat je nu wel de foto's hebt!! tot morgen

  • 11 September 2005 - 22:38

    Diederik:

    hey tina... je nederlands gaat weer heerlijk achteruit kan niet wachten tot dat ik met je mee wijntjes kan gaan smokkelen!!

    Ciao en een dikke kus

  • 12 September 2005 - 13:27

    Tineke Van Leenen:

    leuk die trip naar estonia, waar ligt dit?
    Je komt tijd tekort met al die dingen die je doet!

  • 12 September 2005 - 20:58

    Adrian:

    Hey nichtje, geniet van de zonnestraaltjes, neem een suana op zn tijd en laat het bubbelbad maar bubbelen. Heb je al een finse vriendje? Je Nederlands gaat inderdaad achteruit, maar hoe is het met je Fins? Mooie verhalen! Kus en tot december!

  • 13 September 2005 - 10:29

    Wil:

    Hey arie,

    Waar blijven alle partyfoto's? Je kan wel braaf schrijven wat je op school doet maar ben veel meer benieuwd naar de rest haha. Al nieuwe lekkere gasten gespot??
    love you!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Helsinki

Geniet en ontdenk je plekje, reis met me mee....

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 58123

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2005 - 08 Juni 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: